tisdag 25 oktober 2011

Testprojekt


Jag fick ju som sagt, en hel del sytt i helgen. Bland annat den här klänningen, som var lite av ett testprojekt. Jag hade en bild av hur jag ville att den skulle se ut, men inget mönster. Så jag tog ett skjortmönster och gjorde om det - förlängde lite, en aningens figursytt, längre ärmar, på med ficka och så rosett i nacken istället för knäppning framtill.


Viggo fick aggera provdocka, vilket han inte var så pigg på till en början. Men när jag förklarade att klänningen inte var till honom, utan att han bara skulle prova den, så tyckte han att det var ok, trots allt.


Jag behöver väl egentligen inte påpeka att klänningen är en del av påslakansutmaningen. Jag utgår från att ni känner igen tyget vid det här laget.

20 kommentarer:

  1. Hej hej!

    Vad fin!

    Jag har som jag skrivit tidigare, några dagar kvar:)

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Åhh, nästan så att jag önskar att jag hade en liten flicka som kunde ha den där fina klänningen, såå söt ju..

    Kram Elvira

    SvaraRadera
  3. Den är verkligen fin! Fin detalj med spetsen på fickan! Lucky little girl som får den!

    SvaraRadera
  4. Supersöt klänning! Tänk va mycket fint man kan göra utav ett påslakan.. =)

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  5. supersöt... gillar också spetsen på fickan, kanske kopierar den idén :-)
    Har funderat på att sy ett sånt där lite runt sprund själv, hur funkar det med kantbandet, tycker du... ligger det fint, eller står det ut mycket?

    SvaraRadera
  6. Söt!! Fint med den virkade lilla duken på fickan.

    SvaraRadera
  7. vilka fina detaljer det var, det virkade passade riktigt bra till ett så sött tyg

    SvaraRadera
  8. du har nog minsann fått mycket gjort av ett enda lakan! Så fina saker du syr!

    SvaraRadera
  9. Jättesöt! Retrotyg & spetsdukar är en sån fin kombination.

    SvaraRadera
  10. super søt ble den. du er bare så flink til å sy. jeg har mye å lære...

    SvaraRadera
  11. Jättehärlig klänning! Retro när det är som skönast!

    SvaraRadera
  12. Mina söner har också börjat tröttna på att prova klänningar... Men innerst inne tror jag de gillar att få chansen att ha på sig något så fint!
    Väldigt söt klänning, älskar spetsarna.

    SvaraRadera
  13. Den är ju jättefin. Och med virkat på... Rackarns vad du är duktig alltså! Kramar Kicki

    SvaraRadera
  14. En kjempefin kjole :) Likte stoffet veldig godt !

    Takk for hilsen inne hos meg ;)
    Hilsen Janne

    SvaraRadera
  15. Hejhej!

    Jag tipsar om en tävling hos mig där jag lottar ut fina retrotyger!
    Din sida är verkligen inspirerande!

    //blueeiz.blogg.se

    SvaraRadera
  16. Fint testprojekt, och söt galge också!

    SvaraRadera
  17. Men åh vilken söt klänning!! Den ska du vara riktigt nöjd med! Superfin! Lyckliga lilla tjej som får bära den, så fin hon ska känna sig!

    Ha en toppenonsdag!

    Kram Emelie och Elin

    SvaraRadera
  18. SuperFin!! Verkligen fantastisk!!
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra