fredag 20 januari 2012

Smoothiefrossa


Jag gillar mitt jobb. Oftast väldigt mycket. Och vissa dagar gillar jag det ännu lite mer.
Som t.ex. en dag som idag. När jag vaknar och är ännu tröttare än vanligt och det är grått och trist. En dag då man med andra ord inte vill gå ut över huvud taget. När jag då kan titta på dagens kalender och konstatera att jag har nästan tomt, bara två telefonmöten inbokade och snabbt bestämma mig för att jobba hemma istället. Bara dra på mig mjukisbyxor och sätta mig i soffan med datorn i knät, frossa i smarrig jordgubbssmoothie och i lugn och ro jobba bort alla saker som ligger och väntar på att bli gjorda. Såna dagar gillar jag mitt jobb ännu lite mer.

Önskar er alla en härlig fredag!!

14 kommentarer:

  1. MUMS!!!! Det ser VIRKELIG VIRKELIG lækkert ud !! :) mmmmh

    SvaraRadera
  2. Gud vad skönt. Det är den största nackdelen med mitt jobb, att man liksom måste vara på plats för att kunna utföra det, för ibland skulle det vara bra skönt att kunna jobba hemifrån. Iofs tvivlar jag på att jag skulle få så mycket gjort hemma heller, skulle nog finnas annat som drog mera isåfall. :)

    SvaraRadera
  3. Åhh vilken lycka att kunna göra så- det hade jag sååå gärna velat kunna i morses...Trevlig kväll. Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Låter som en underbar dag. Och smoothies är så gott och så praktiskt. Inte minst för att få i barnen lite nyttigheter. Men då kallas de milkshake :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  5. låter fantastiskt trevligt med ett sånt jobb! mysbyxor och smothie! kan det bli bättre? önskar en fin helg! kram emelie och elin

    SvaraRadera
  6. Hei på deg, så deilig det ser ut med en smoothie;) Det må jeg lage meg i helgen. Ha en fin fredag videre, her hos oss er det pizza og tv i soffaen resten av kvelden...deilig med friiii;))

    SvaraRadera
  7. Ser fantastiskt gott ut! Tror minsann att det var alldeles för länge sedan jag gjorde smoothie.

    SvaraRadera
  8. Høres ut som du har drømmejobben:)
    Ha en koselig helg!

    SvaraRadera
  9. Jag är också smoothie-fantast, det är så gott. Låter som att du fick en härlig dag!

    SvaraRadera
  10. Lyxi-lyxi, som min kollegas 5-åring säger! :) Jobba hemma är underbart ur fler aspekter. Med jordgubbssmoothie kan det aldrig bli fel.

    Men du får inte vara trött på 2012 redan (fats jag hajar vad du menar..)
    Ha en finfin lördag. Kram

    PS. du har väl sett att nya Panduro-katalogen kommit?
    http://viewer.zmags.com/publication/761ed229

    SvaraRadera
  11. Ser lækkert ud. Dejlig blog du har. Jeg glæder mig til at følge med.

    SvaraRadera
  12. Sådana dagar är så himla lyxiga!! Och så bra man mår av dom!
    //Henrietta

    SvaraRadera
  13. Låter grymt skönt! Sådana arbetsdagar skulle definitivt få mig att gilla mitt jobb mer!:) Och med det menar jag inte att jag inte gillar mitt jobb, men herregud, det är ju snäppet lyxigare att då och då kunna jobba i mysbrallor och pimpla smoothie på arbetstid! :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra