torsdag 11 oktober 2012

Höstens moodboard


Fabrikens torsdagstema denna fyrtioförsta veckan på 2012 är Höstens moodboard.


Vitt, svart och naturfärger är vad jag går igång på just nu. Galna färger och mönster har fått ge vika här hemma den senaste tiden till förmån för det mer enkla och dova.


Floras lilla kofta är precis så som jag vill ha min inredning just nu. Enkelt, naturfärgat men med några små färgklickar. Lite färg och liv måste det ju vara. Annars blir det tråkigt. Och tråkigt är inget som platsar på höstens moodboard.


Och så dom färska blommorna. Den senaste tiden har kontot för de färska blommorna vuxit rejält (oroa dig inte, älskling, jag har tagit det från inredningstidningskontot. Typ... ;)). När blommorna inte längre finns i överflöd ute i naturen får gå till gubben på torget och fixa så dom finns inne istället. Jag hittar fler och fler ställen här hemma där jag bara måste ställa en vas med lite färska blommor i.


Blommor, naturligt, enkelt, svart, vitt, stickat, levande ljus och värme. Så vill jag ha det runt omkring mig i höst. Förutom i barnrummet. Där går vi wild and crazy med färger, mönster och dekorationer. Men mer om det om två veckor när torsdagstemat är just Barnrum.


Om det är något tema jag sett fram emot att surfa omkring och titta på den andra bidragen så är det detta. Ska verkligen bli kul att se alla andra tolkningar. På det här temat kan det ju hända nästan vad som helst. Om ni också är nyfikna så är det Fabriken som gäller. Där finns länkar till alla andra bidrag.

15 kommentarer:

  1. Så fint! Du har verkligen fått till en harmonisk och vacker moodboard :)

    SvaraRadera
  2. Blommor och doftljus...kan inte bli bättre.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Väldigt fina färger och material, jag gillar känslan!

    SvaraRadera
  4. Läckra färger - finstämda och fina!
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Fiine ting! og herlige farger :)

    SvaraRadera
  6. Härligt att kika på din tolkning av höstens moodboard.
    Kramar från Maria

    SvaraRadera
  7. Åh jag instämmer helt med höstens val av färger. När det inte finns snittblommor i mitt hem känner jag mig trist och grå.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Härligt! Gillar de lila tonerna som har smugit sig in. :) Och Floras kofta är helt ljuvlig. Ha en fin helg! Kram

    SvaraRadera
  9. Vilket härligt moodboard du visar upp! Personligt och harmonsikt! Jag har börjat gilla hösten mer och mer! Tycker det är så fint med alla färger och njuter av den krispiga luften ute!

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  10. Så är det för mig varenda höst. In med det enkla och lite avskalade.
    Och titta det där ljuset känner jag igen! :)

    SvaraRadera
  11. Vilka vackra foton! Gilla höst-toner :-)

    SvaraRadera
  12. SÅ fint moodboard, här är det precis samma, i barnrummet blir det färg färg färg:)

    Kram Emma

    SvaraRadera
  13. Fint moodboard - dus fargepalett :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra