söndag 7 oktober 2012

Söndagsbilden #40


Vi tog en promenad till ett radhusområde i närheten av oss i förmiddags för att leta fina saker på deras garageloppis. Det vore en överdrift att säga vi gjorde några storfynd med den gröna glasflaskan för en femma och ett hederligt gammalt våffeljärn i gjutgjärn för en tia, fick vi med oss hem.

Annars är söndagen väldigt söndagsaktig för vår del. Alltså lugn och skön utan någon direkt ansträngning. Väntar fikagäster om ett tag så jag har ägnat mig lite åt min nyfunna hobby - bakning. Det är några av våra bästa vänner som kommer för att säga hej då (för andra gången, för efter gårdagens Hej då-middag kom vi fram till att vi behövde säga hej då en gång till). I veckan packar dom in sig i bilen tillsammans med sina fem barn och åker till Spanien. Dom har sålt huset och sagt upp sig från jobbet och flyttar på obestämd tid. Snacka om (läskigt) äventyr!

Nu blir det en snabb titt på de andra söndagsbilderna på Fabriken innan gästerna dyker upp.

10 kommentarer:

  1. Blev det macarons? ;)

    Vad spännande att flytta utomlands. Och yes, jag dog nästan ute på ARN. Helt obefogat, men ändå. u måste komma ht snart och sno lite äpplen, så goda att baka på nu. Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej,
    vilket spännande äventyr era vänner skall ut på... Vänner som skall ut på äventyr kan behöva mer än ett hejdå!!

    Trevlig kväll!
    Hälsningar Monica

    SvaraRadera
  3. Kul, spännande och störtläskigt med äventyr. Jag är ingen äventyrsmänniska - egentligen - men sedan jag sa upp mig från jobbet 2001 och stack till England för att ta Time out i livet, så har livet varit ett enda långt äventyr. Och jag kom aldrig hem igen... Nej, hela världen tycks ha varit mitt hem sedan dess. Helt oplanerat. Ibland måste man våga släppa taget och bara go with it. Jag önskar dina vänner all lycka till. Med alla barnen och allt. Och Hej då säger jag aldrig... Jag säger "Tjing, tills vi ses nästa gång." :D Kram.

    SvaraRadera
  4. Very lovely color! Have a nice evening!

    SvaraRadera
  5. Åh vilken grej att bara flytta så där. :) Hoppas det blev en riktigt god fika! Kram

    SvaraRadera
  6. Då förstår jag att det behövdes ett hejdå till... Men nästa gång kan det vara ett hejdå i Spanien, när ni åker hem efter trevlig semester hos vännerna :)
    Mina föräldrar är där nu (har hus där) och rapporterade idag om 35 grader varmt och 25 grader i havet... Låter inte helt fel!

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Men vad häftigt att bara släppa allt och flytta sådär, något man drömmer om att göra ibland, men aldrig skulle våga göra.

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  8. Härligt med den nya "bakhobbyn". Själv försöker jag hålla mig ifrån den hobbyn just nu. Har liksom inte en hel hög ungar som hjälper mig att äta upp resultatet av skapandet och då blir det väldigt mycket kaka över till mig. Och jag tycker redan att det räcker nu, magen (och det andra) börjar bli tungt...;-)

    Häftiga vänner, snacka om inspirerande. Och praktiskt sen när ni blir sugna på att hälsa på i solen! :-)

    SvaraRadera
  9. Wow vilken häftig utmaning dina vänner gör! Härligt med baknings hobby. kram från oss

    SvaraRadera
  10. Vad häftigt att våga göra en sån grej och faktiskt dra. Det är så många som har såna drömmar men inte vågar ta steget och förverkliga dem.
    Vad härligt att finna en ny hobby :)
    Kram
    HElena

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra