onsdag 28 november 2012

En typiskt bra dag


Igår hade jag en typiskt bra dag. Så mycket bättre kunde det nog knappast blivit.
En kompis som är mammaledig med sin Henry kom över direkt efter dagislämningen och sen var det hard core pyssel hela dagen som gällde. Uppdraget var att pyssla till Henrys dop. Inbjudningskort och dekorationer till dopfikat.


Henry och Flora skötte sig som typiskt exemplariska bebisar hela dagen. Låg på en filt tillsammans och jollrade och tuggade på varandras händer. Dom båda mammorna kunde alltså sitta i princip ostört vid köksbordet hela dagen och pyssla, dricka kaffe och äta macarons och pepparkakor.


Och som en typiskt bra avslutning på denna typiskt härliga dag så tog jag äntligen tag i ommålningen av en ful vägg här hemma som stört mig till döds alldeles för länge.

Imorgon är det tema i Fabriken igen. Inredningsfoto-tips. Ett genialt tema,omnifrågar mig. Jag planerar att fylla på fotokunskapsbanken så mycket det bara går.

11 kommentarer:

  1. Oooom jag minns dom där perfekta mammalediga dagarna! :9

    Och så fint ni har gjort!

    SvaraRadera
  2. Vad fint det ser ut! Jag ser också fram emot morgondagens tema!

    SvaraRadera
  3. Najs!

    Bra med insamlingen du också, vi kämpar tillsammans för varje unge, och kan sedan sova lite bättre:). Ps, nu är stora täcket klart och tävlingen är på bloggen.

    Älskar pepparkakorna nedan!!!!

    Mia

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig dag!
    Min dag var också bra med body balance och fika efteråt. Han aldrig hem emellan det och dagishämtningen :)

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig och produktiv dag!

    SvaraRadera
  6. Det høres ut som en bra dag ja :o)
    Så mye flott dere fikk laget også da!
    Imponert :o)

    SvaraRadera
  7. å... typiskt bra dagar borde man ha oftare! Fin-fina kort fick ni ju ihop också! Vad gjorde man innan washitejpen egentligen?! :-)

    SvaraRadera
  8. Vilket fint pyssel! Du är så duktig :)

    SvaraRadera
  9. Oj så snyggt och uj uj så lyxigt det låter. Hade också lyxbebisar när grabbarna var små :) bara att tacka och ta emot!
    Kramkram!

    SvaraRadera
  10. ÅH så kul med sånt pyssel, vi håller på vi med, till vår Eliah, inbjudningskorten är klara, men dekorationerna har bara påbörjats, även dem med washitejp, den kan man ha till mycket:)

    Kram Emma

    SvaraRadera
  11. Nu är jag föresten en följare av din fina blogg:)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra