tisdag 19 februari 2013

Matbloggning när den är som bäst


Jag kan inte för mitt liv förstå hur jag har kunnat missat Made by Mary ända fram tills för ett par veckor sedan. Hon bjuder på fantastiska recept för både mat och bakning. Och bilderna... vilka matbilder. Oh la la!


 Vanilj- och lemoncurdcupcake med mashmallowsfrosting. Äppel- och vaniljtrifle med kolasås och karamelliserade mandlar. Citroncheesecake med lakritskolasås. Låter ju hur gott och spännande som helst, alltihop. Och det är ju bara tre av alla hundratals saker det bjuds på.


Mm ni, liksom jag, fullkomligt älskar att frossa i snyggt stajlade mat- och bakbilder och dessutom letar efter mer inspiration för mat, bakning och efterrätter, så är ett besök hos Mary ett måste. Pronto!

TACK för alla tips om schablonen och textiltrycket, föresten! Känner redan att jag kommer kunna ta mitt textiltryckande till en helt annan nivå nu.

9 kommentarer:

  1. wow!!!
    gjett om jeg skal innom der nå!!!

    SvaraRadera
  2. Verkligen underbara bilder! Och recept! Jag har provat några stycken och aldrig blivit besviken.

    SvaraRadera
  3. Oh my! Tack för det tipset, älskar liknande bloggar om matlagning :)

    SvaraRadera
  4. Mmmm, en av favoritbloggarna vad gäller njutning för både öga och gom :)

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset, ska gå in på hennes sida, men inte före maten...
    Blir sugen bara av att se bilderna:)
    /Ninni

    SvaraRadera
  6. Åh, tack för tipset! Ska genast kolla in!

    SvaraRadera
  7. Jag hade ju också missat Made by Mary... till hon satt på samma sida som mig i en tidning :-D! Detta gör mig lite ångestfylld....Vilka fler ljuvliga bloggar missar jag dagligen 8-D?!

    SvaraRadera
  8. Trots en stadig middag blev jag lite sugen. Tack för tipset. Btw, älskar din "jag äger-kudde" Så finurligt!!!! :)

    SvaraRadera
  9. Då måste jag bara tipsa om dagmars kitchen... den är nog en matblogg helt i din smak... om du inte känner till den ännu...
    Den är helt suverän.
    www.dagmarskitchen.se

    Vilken härlig beskrivning av dig själv i inlägget ovan. Vi har samma utbildning antar jag, har också pluggat på Stockholms universitet och Södertörns högskola. Marknadsföringsinriktning :)
    Kram
    Helena

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra