måndag 10 mars 2014

Gröna, våriga måndagstankar

 
Våren är här! I helgen kom den med besked.
Egentligen gillar jag sommaren ännu mer än våren. Men det är med mycket större insats som man längtar efter sommaren. Sommaren kan man ju mycket väl bli snuvad på, om vädergudarna inte är på rätt humör. Våren däremot, den kommer alltid. Snön försvinner alltid, det blir alltid varmare, det blir alltid grönt på träden igen och blommorna kommer alltid upp ur rabatterna. Våren är riskfri att se fram emot och längta efter. Våren gör en aldrig besviken.
 
 
Årets balkongodlingar är i full gång. I alla fall i tankarna. Det var ju på tok för fint väder i helgen så ingen tid fanns för att köpa frön och jord. Men snart så. Tomaterna är självklara. Så även gurkorna efter förra årets succé. Men sen då? Tipsa mottages med största tacksamhet. Vad funkar i kruka på balkongen?
 
 
Glöm tavelväggen. Jag vill ha en blomstervägg a´ la & other stories!
Oroar mig dock lite för underhållet av den. Riskerar att bli en tidskrävande uppgift.

 
Igår bar jag ner dunjackan i källaren och med den försvann alla stora fickor att förvara nycklar, plånbok, läppglans, mobil, headset och allt vad det är, i. Behovet av handväskor ökade således drastiskt. Grönt och guld från Urban Expressions. Ja, tack.

 
Jag önskar mig en aldrig sinande örtträdgård på köksbänken. Helst presenterad i fina krukorna från Le Creuset.
 
 
Jag är väldigt bra på halsband och om möjligt ännu bättre på armband. I öronen däremot... där sitter samma diskreta guldploppar dag ut och dag in. Jag borde bli bättre på örhängen och vilket tillfälle är mer passande än nu, när dessa skönheter kan klickas hem till nästan halva priset.

 
Det är inte lika kul och gott att äta sallad på vintern. Så är det bara. Men i takt med att graderna stiger på termometern ökar också salladsinspirationen. Den med grillad persika och halloumi är en evig favorit som jag längtar efter att få sätta tänderna i igen.

 
Till sist. Linas vårplantering var det första mitt öga skådade imorse när jag öppnade instagram. Lyckopiller utan motstycke!

1 kommentar:

  1. härlig vårinspiration... och det är ju sant som du skriver, man blir aldrig snuvad på våren!
    Angående frön och balkong, vår favorit är sockerärtor, i alla lägen, det borde väl funka?!
    Och så är jag ju sjukt bra på att ha något i öronen, alltid. Det är resten som är problemet. Tänk vad olika man kan va!
    Ha det bäst, fina du!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra