tisdag 25 mars 2014

När husrenoveringen stjäler tiden

 
Vänligt men bestämt påpekade min vän att det var fasligt länge sedan jag bloggade. Och något halvhjärtat inlägg med bilder plockade från Pinterest räknades visst inte. Det var tydligen något nytt pyssel som det tvunget skulle bloggas om.
 
Jag tror minsann att hon för ett ögonblick glömde bort att jag faktiskt köpte hus förra veckan. För två futtiga hundralappar fyndade jag ett hus på Blocket. Ett fint sådan med två sovrum, vardagsrum, kök och matrum.
 
Hur ska man hinna blogga när man har fullt upp med att renovera hus? Tapetsera, måla om, lägga golv och sätta upp en ny innervägg. För att inte tala om vilken tid det tar att möblera hela huset, fixa gardiner och sy kuddar.
 
Nej, bloggen får allt bra vänta ett tag, tills huset är färdigt.
 
 

7 kommentarer:

  1. ser ut att bli rysligt fint i det där huset... jobba på du, vi väntar! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag har tre stycken hemma. Samlar mest damm just nu men jag vill ändå ha dem kvar. Ett är helt från 70-talet. Det andra rån 50-talet.

    SvaraRadera
  3. Det är ju så kul det där med att renovera dockhus. Så kul att du tagit in lite av barnens riktiga rum. Men du visa ett rum i taget då så blir det pysselinlägg fast små lite då och då.

    SvaraRadera
  4. aaaaa vi väntar. förstår att det inte kan bli något bloggande med ett så fint hus att inreda!! :) Kramis

    SvaraRadera
  5. Spennede - gleder meg til å se sluttresultatet :)

    SvaraRadera
  6. Du är för rolig du. Renovera på. Ser fram emot resultatet.
    Xxx
    Annette

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra