torsdag 15 maj 2014

Veckans sallad

Anna har ju redan statuerat att sallader är det nya heta. Up-comming 2014 på matbordet. Jag kan nog inte göra annat än att hålla med. Men oändligt många salladsvarianter till trots, så är det inte helt lätt alla gånger att omväxla sig. Mathjärncellerna domnar lätt bort och man lagar samma mat om och om igen. Så jag tänker att vi hjälps åt. Veckans sallad, helt enkelt.
  
 
Först ut i kategorin är ett experiment från min sida som visade sig bli ytterst lyckat.
 
Gröna linser, sparris, cocktailtomater, filéad apelsin, machésallad och tunt, tunt skivad fänkål som marineras nån timme i salt och citron. Blanda ihop allt, ringla över olivolja och lite mer citron. Till sist: massa kallrökt lax.
 
 
Veckans sallad. Check! Är ni på?
 
Ja, och så var det, det där med Fabriken och torsdagstemat. Idag bjuder medlemmarna på något gott och vackert dukade bord.

5 kommentarer:

  1. Mmmm ser ju väldans gott ut det där. Och tack för tips på smarriga sommardrinkar. Nu hoppas vi på att trädgården levererar massor med frukt.

    SvaraRadera
  2. Oj då gott det ser ut. Måste måste måste prova. Tack för inspiration!

    SvaraRadera
  3. Vilken fräsch sallad, jag måste testa att laga den här, tack för tipset :D
    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  4. Men så gott det ser ut! Det är lätt att fastna i samma hjulspår, men det här ska jag testa.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra