lördag 25 oktober 2014

På grön-gråskalan. Och en gnutta silver

 
Halloween i antågande. Egentligen inte en högtid jag brukar bry mig så mycket om men i år lär det bli annorlunda. Jag och de andra klassföräldrarna planerar ungarnas klassfest med Halloweentema för fullt just nu. Tror dock inte att 6-åringarna kommer falla för den här grymt fina pumpadukningen. Nej, det krävs nog betydligt mycket mer blod, spöken och spindlar för att få dom på fall.
 
 
Finaste hemmet den här veckan är helt klart Emma von Brömmsens som finns att beskåda hos Sköna Hem. Jag har bläddrat igenom bilderna och dreglat både en och två gånger.  
 
 
Och sen har vi julen. Exakt två månader kvar igår och det ena företaget efter det andra släpper sina julkollektioner. Bäst hittills gillar jag faktiskt H&M Home. Kanske får bli en grön-grå jul i år.
 
Grön-grått bling. Klick, klick. På väg hem till mig i detta nu.
 
 
Och årets julklappar då... hur flott är inte detta?! Ett enkelt silverband fixar biffen.
 
 
Det här badrummet...! Känns ju inte helt praktiskt med trägolv, vanligt tyg som duschdraperi och tavlor i duschen. Men ögongodis. Jo, jo!

3 kommentarer:

  1. Så mycket snyggt... man längtar lite till jul nu!
    Och idag härmar jag dej på bloggen. Eller härmar din härmning :-)
    Fin lördagskväll!

    SvaraRadera
  2. Men åh så mycket snyggheter! Faller som en fura för det där arkivaktiga skåpet...
    Lycka till med Halloweenfesten!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  3. Ja, så himla fint hos Emma! å Pipvalsen är med och allt!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra