fredag 15 maj 2015

#palettbladunite

 
Det är något fint ändå, när en människa som jag aldrig träffat och inte känner, klipper sticklingar från sin palettblomma, låter dem står i vatten och få rötter för att sedan packa in dem med blött papper, mjukt papper runt om och sen i en liten ask. Och till sist lägga dem alla på brevlådan så de kan landa hos nya ägare runt om i landet.
Min lilla stickling landade i brevlådan i onsdags och nu är den satt i jord. Fortfarande lite meddagen efter sin resa, men jag hoppas den tar sig.
 
 
Via instagram har det här fenomenet med att skicka sticklingar blivit till en hel rörelse, från början startad av denna donna. Kolla #palettbladunite, så förstår ni vad jag menar.

1 kommentar:

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra