onsdag 29 september 2010

Filt på gång

Jag har nästan alltid en virkad filt på gång hemma. Tycker det är rätt skönt att ha nåt projekt som ligger och som jag kan plocka fram då och då och göra lite på, och då är virkade filtar perfekt! En ruta nu och en ruta då... Tidigare har jag alltid gjort mormorsrutor men jag räknade ut för nåt tag sedan att jag virkat ungefär 600 mormorsrutor i år, så ni kanske förstår att jag tröttnat lite. :-)
Men så hittade jag ett mönster på en annan variant av rutor för ett tag sedan som jag nu testat och jag tycker dom är jättefina! Så detta är alltså början på den filt jag håller på med nu. 5 rutor klara, typ 55 kvar. :-)


Om någon är intresserad av mönstret på rutorna så säg till, så lägger jag ut det här eller mailar! 

9 kommentarer:

  1. Ville passa på att berätta att jag har utlyst en tävling på min blogg. En utlottning av annorlunda, färgglada, fina, kul och användbara kort för alla tillfällen. Ta gärna en titt och se ifall du vill vara med!
    Hälsningar
    /Lina

    SvaraRadera
  2. Vilka fina rutor, och härliga färger dessutom! Vill gärna ha mönstret! Håller själv på med en pläd av mormorsrutor och tycker det är jättekul att virka, något som är nytt för mig. Så jag skulle gärna prova på någon annan sorts rutor när jag är klar med mina mormorsrutor! :)

    SvaraRadera
  3. Vad fina rutorna var! Jag önskar att jag hade tåla mod till att få ihop en filt....

    Vill du gör blombroscherna jag visade på min blogg? Nu finns mönstret på en länk... Jag glömde lägga in det från början. Lycka till!

    Kraam Lotten

    SvaraRadera
  4. jättefin ruta! Lägg gärna ut mönstret...jag vill gärna provvirka.

    SvaraRadera
  5. Men vilka söta! Jag är vän med Marina som har insamlingen på mormorsrutor nu, så jag ska precis sätta mig ner och virka ihop ett helt gäng. Jag såg vilka söta du hade skickat till henne. Men de här verkade ju roliga, och var superfina!

    SvaraRadera
  6. hejhej!
    hittade din fina blogg med en massa fina saker. blev så förtjust i rutorna grå och rosa och undrar om du har en beskrivning på dom?
    Helena

    SvaraRadera
  7. Hej Helena,
    Du hittar mönstret till rutorna här: http://popetotrora.blogspot.com/2010/09/monster-vrikad-bebisfilt.html.

    Lycka till! //Petra

    SvaraRadera
  8. Hejsan! Jättefin filt! Skumme vara jätte glad om du kunde maila mig mönstret för jag kan inte hitta det på din blogg 😔 janett.ostman@gmail.com
    Tack på förhand!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra