onsdag 29 september 2010

Hemlisbyte

Hittade bloggen Hemlisbyte för ett tag sedan och anmälde mig direkt! Konceptet är som gjort för mig som älskar att överaska och göra fina presenter och självklart älskar jag även att bli överaskad själv med spännande presenter.

I konceptet ingär det även att jag ska svara på några frågor på bloggen, så här kommer dom:

1. Hur många barn och vilken sort? Pojke, 2,5 år
2. Huvud, kläder och fotstorlek på barnet/barnen? Stl 86, huvud 50 cm, skor 23
3. Vad har du själv för storlek på kläder och fötter? Stl S, skor 38
4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning? Mellan Medel o Avancerad (förutom stickning, för det kan jag inte alls, tyvärr)
5. Någon annan hobby eller stort intresse? Sy, virka, pyssla, scrap, träning, loppis, inredning
6. Vilken typ av tyg/garn föredrar du? 70-tals retrotyger i härliga färger (är i stort behova av påfyllning med röda och lila färger) och jerseytyger med schysst barnmotiv + bomullsgarn
7. Är du allergisk mot något? Noop
8. Vad är dina favoritfärger? Finns det några färger du absolut inte gillar? Gillar alla färger men favoriterna är nog turkos och röd.
9. Vad läser du för typ av böcker? Blandar friskt mellan romaner, deckare och "tjej-böcker"
10. Prenumererar du på någon sy/sticktidning? Nej
11. Nytt eller second hand? Kläder - nytt, tyger - second hand
12. Pojk/flick eller unisex? Pojke/Unisex
13. Vilka material gillar du eller ogillar du? Gillar inte glansig viscose (stavas det så?) och typ tjock twill.
14. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva? Spetsar, kantband 

15. Skulle du vilja ha 1m tyg eller en pocketbok i ditt hemlispaket? Tyg!
16. Är det något särskilt mönster du letar efter? Bebisbody!

17. Bor du i hus eller lägenhet? Lägenhet
18. Kaffe eller te?
Kaffe

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag ville bara meddela att jag är ett par dagar försenad med ditt paket men det dyker upp i denna veckan hos dej!
    Mvh hemlisvännen!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra