fredag 17 januari 2014

Funderar på det där med dukning

Imorgon ska vi helt olovandes ta oss in hos en nybliven 40-åring (nej, ni behöver inte oroa er, jag är helt säker på att han inte läser bloggen. Inget är avslöjat). Medan den intet ont anande jubilören är hos sina föräldrar och fikar så planerar vi att pynta huset och överraska med bubbel och en brakmiddag.


 Så jag funderar på det här med dukningen.
Att duka helt och hållet i en enda färg är inte så dumt ändå. Faktiskt riktigt snyggt.


Hos Ikea kör dom helt i rosa (missar bara lite på duken där).
Kära skära januari. Och vårkänslorna spirar.


Men kanske passar dramatiskt svart bättre den här gången. Och att till och med matcha maten med dukningen... Snacka om att gå all in.

6 kommentarer:

  1. spännande... ser fram emot resultatet, har du många serviser att välja på eller?! ;-)

    SvaraRadera
  2. Gøy å se så ulike måter å dekke et bord på .. gleder meg til fortsettelsen :)

    SvaraRadera
  3. fy va kul, att bli överraskad på det viset, något jag skulle tycka vara skitroligt. Dukningarna blir lite som installationer, konstnärligt snyggt!

    SvaraRadera
  4. Ja du det finns så mycket man kan göra med en dukning- verkligen gå loss, och eftersom jag sett på insta så vet jag ju hur bra det blev;) Verkade som en riktigt lyckad fest! Kram fina du

    SvaraRadera
  5. Nu är jag lite sent ute, men leopardmönstrat, hade det inte kunnat vara något?! Jag menar, jubilaren hade ju sannerligen blivit överraskad! :-D

    SvaraRadera
  6. Jag tycker, du äger med dina dukningar (som jag tex såg på insta)!!! Helt fantastiskt vilken stämning du kan skapa!
    Sv: Jag har också tänkt länge innan om jag verkligen vill köpa Leilas home, så det var roligt att jag fick den som present! Det är framför allt ögongodis i en underbar lantlig stil!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra