tisdag 26 augusti 2014

Jordgubbschips

 
 
Torka i ugnen 2-3 timmar, stod det i receptet men jag kan meddela att man var tvungen att addera ca 12 timmar torktid till det. Men efter nästan 15 timmars väntan var jordgubbschipsen till slut klara och dom var väl värda sina timmar.
 
 
Bara koka upp jordgubbar i ca 10 min och mixa till en slät smet med stavmixern. Bre sen ut som ett tunt lager på en plåt med bakplåtspapper och torka dom i ugnen på ca 75 grader. När kakan var stel men fortfarande mjuk så tog jag bort den från bakplåtspappret, rev i bitar och lät dom torka någon timmer till direkt på galler. Sen är det bara att goffa i sig. Jisses, så goda dom var!

3 kommentarer:

  1. Jordgubbschips. Aldrig hört talas om. Men va gott de låter. Kram.

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig idé! Har aldrig hört talas om jordgubbschips. Fint paketerade också

    SvaraRadera
  3. Låter fantastiskt! En kollega bjöd oss för länge sen på hallonremmar (Voltaires recept) och jag har tänkt att jag skulle prova det där någon gång ... nu inspirerade du mig till att det äntligen kan bli av :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra