måndag 25 augusti 2014

Just nu...

Vad jag fyller dagarna med just nu? Tackar som frågar.
Jag planerar höstkok, suktar efter nya skor, lär mig yoga, beundrar snyggmat, hittar nya favoritbloggar och längtar ut i skogen.

 
I samma sekund som termotern visar lägre temperaturer än 20 grader och solen börjar gå ner innan kl 21 på kvällarna så vaknar hösthusligheten till liv. Jag vill mest stå inne vid spisen hela tiden och koka mos, göra chutney, baka pajer och koka plommonmarmelad. Ikea bjuder på mer än bara inrednings- och möbeltips. Till veckan blir det test av äppel- och päronsmör. 
 
 
Cecilia Blankens är en av mina favoritmänniskor. Hon och Johanna Swanberg gör mig sällskap i hörlurarna varje måndagsmorgon och jag blir sällan besviken. Hennes skor imponerade dock inte riktigt lika mycket på mig. Förutom modellen The Laurel. Rätt upp i topp på önskelistan!
 
 
"Konstigare saker har ju hänt..." säger man. Men nej, konstigare saker har nog inte hänt. Efter år av utläggningar om varför yoga inte är min grej så fick jag ett plötsligt ryck. Att minst augusti ut, ge yogan en seriös chans. Sagt och gjort, och jag är biten. 25 dagar senare och med minst 15 minuter yoga varje dag är jag fast. Moi - soon to be a yogi. 
 
 
Älskar sötpotatis, älskar fetaost och älskar snyggmat. Annelies sötpotatissallad med feta och granatäpple står snart på vårt middagsbord.
 
 
Seventeendoors är ny inneboende hos Lovely Life. Kan man annat än älska en människa som skriver detta: "Jag tycker Blocket är skit. Dyrt och aldrig gör man några fynd... ...Därför misstänker jag alltid när man läser i inredningstidningar om de så kallade Blocket-fynden, att de bluffar." Uppfriskande med någon som tycker tvärtemot.
 
 
Och i helgen drar jag till skogs! De sociala flödena svämmar över av svamplycka och jag längtar efter att prova min egen.

3 kommentarer:

  1. Hehe, Blocketfynd och containerfynd känns oftast inte så troligt när de nämns i de reportagen. Visst har man gjort fynd, men inte sådana som de visar där. Myranstolar "hittade" väldigt många ett tag... 😊

    SvaraRadera
  2. Jag vill också sylta och safta! Hittills har jag gjort plommon i madeira och näst i tur på listan är att prova att syra grönsaker. Och marmelad! Har inte alls tid att jobba nu ju.

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart inlägg! Och vad glad jag blev att min sallad fick vara med i det fina sällskapet (den är verkligen god!). Håller med, nu vill man pyssla, kura och mysa med allt det där höstiga. Och idag skiner solen och det är varmt och skönt. Hoppas vi får en fin och lång höst.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra